eButiken > Lagförsäljning > Allmänna villkoren lagförsäljning > Slutkundens ångerrätt och reklamationsrätt
Genom Återförsäljaravtalet åtar sig Innebandyhuset att informera Återförsäljaren och Administratören om de skyldigheter som följer av Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Denna lag tillämpas när en konsument och ett företag ingår avtal utanför en fysisk affärslokal.
Slutkunden har rätt att ångra sitt köp, såvida inte annat anges i 2 kap. 11 § Distansavtalslagen.
För att utöva ångerrätten måste slutkunden inom 14 dagar efter att ha mottagit produkterna skicka ett klart meddelande till Innebandyhuset, samt till Återförsäljaren, Administratören eller Försäljningsgruppen, där det framgår att slutkunden avser att utnyttja sin ångerrätt. Om köpet omfattar flera produkter börjar ångerfristen löpa från det att slutkunden har mottagit samtliga produkter.
Slutkunden har även rätt att reklamera felkaktiga produkter, defekta produkter eller utföra byte av vissa produkter genom att kontakta Innebandyhuset direkt.
Om slutkunden utnyttjar sin ångerrätt, ska Administratören på Återförsäljarens vägnar returnera produkterna till Innebandyhuset inom 21 arbetsdagar från det att produkterna levererades. De returned produkterna kommer att krediteras av Innebandyhuset.
Slutkundens personuppgifter kommer att lagras och hanteras i enlighet med Innebandyhusets Integritetspolicy.